The Chipknip Revisited

ChipknipGisteren op het nieuws, een C1000 start een proef met pinnen met je mobiel. Ik snap niet waarom leveranciers en banken iets (op)nieuw verzinnen, terwijl de voorloper Chipknip (ook zo’n successverhaal) inmiddels ter aarde wordt besteld.

Vreemd genoeg heb ik nog niemand gehoord over het hoe en wat als je mobiel gejat wordt. En ook niet onbelangrijk: Payter blijft bedoeld voor kleine betalingen. Er gaat maar EUR 150 op,  en bij elke opwaardering steekt Payter 70 eurocent in haar zak. Dus vaak met kleine bedragen opwaarderen graag. Kassa.

Ook is niemand van Payter de laatste maanden de deur uit geweest blijkbaar, want men beweert “Als ik bij een parkeergarage wil afrekenen met mijn chipcard en mijn saldo is onvoldoende, dan moet ik in de stad eerst op zoek naar een oplader”. Niet alleen zijn gemeentes allang bezig pinnen mogelijk te maken, je kan ook vaak gewoon met je creditcard afrekenen.

En natuurlijk, de proefpersonen zijn enthousiast. Maar wie niet enthousiast is doet bij voorbaat al niet mee met zo’n proef. Of zijn de deelnemers soms ook enthousiast omdat ze EUR 50 krijgen?

Ook de Rabo is inmiddels een proef begonnen met mobiel betalen. Tyf eens op met die overbodige betaalmiddelen; ze halen de kerst toch niet.

No comments yet

Geef een reactie

