F1 : Melbourne 2007

F1Geweldig, Formule 1 is weer “thuis” volgens RTL. Als ze daarmee bedoelen dat de kijkers weer getrakteerd worden op een reclameblok elke 10 minuten, dan hebben ze gelijk. En zoals vroeger ook al gebeurd er vanalles tijdens het reclameblok, en vergeet Mol de helft te melden nadat de regie terugschakelt naar “Fullscreen” (ja, RTL doet picture-in-picture). Tip van Jip: België zendt ook gewoon uit, zonder reclame.

En wat doet die uitgerangeerde Verstappen in de studio? Konden ze niemand anders vinden die zo vroeg z’n nest uit wilde komen? Ik dacht dat onze arrogante hork Formule 1 maar niks vond. Over die Stapel begin ik niet eens (“Jos, wat vind je van”, “Jos, vroeger”, Jos dit, Jos dat).

Tot zo ver de vorm, nu de inhoud. Het seizoen belooft een leuke te worden: Hamilton vs. Alonso, Kovalainen vs. Fisichella (zou ING blij zijn met middelmatigheid?) en Kubica vs. Heidfeld. Gelukkig heeft Alonso z’n waperende handjes achterwege gelaten, maar daar was eigenlijk ook geen aanleiding toe voor de Spaanse Furie Sloerie gezien zijn tempo. Hij mag Sato wel een bedankje sturen, anders was de betere Hamilton voor hem gebleven bij de pitstops. Benieuwd hoe lang we Coulthard trouwens nog gaan zien. Opa bediende zich weer van een “do or die” om de tegenstander, en zichzelf, te elimineren. Zet Doornbos eens snel in die auto.

Ik wil Gristijan feliciteren met het behaalde resultaat. De eerste uitvaller van 2007 ontpopte zich tesamen met zijn teamgenoot als de rijdende oranje chicanes van 2007. Attentie proleten: bestelt u die Spyker maar vast af, ik zou me kapot schamen.

7 comments so far

  1. Chantal on

    ik heb alleen de uitslag gezien op teletekst

  2. Ko on

    Elke 10 minuten? Laatste 4 ronden heb ik 3 keer die KUT reclame gezien!

  3. Michel on

    Ik heb de live uitzending gezien, weet niet hoe de herhaling was. Maareh, het is inderdaad weer vanouds “we gaan er even uit voor het laatste reclameblok”, waarna de uitzending nog vrolijk 2 keer onderbroken wordt. KUT RTL7 (zo, ik heb gezegd).

  4. Ko on

    Normaal kijk ik ook nog wel de herhaling, maar had na de live uitzending wel genoeg reclame gezien. SBS was ook niet altijd goed, maar wel in 1 stuk door de race kijken was super.

  5. Lex on

    Niks gezien, mijn vrouw wilde na 6 jaar weleens plintjes langs de laminaatvloer. Maareh, niks gemist geloof ik.

  6. Tijl Kindt on

    De reclameonderbrekingen waren inderdaad om ziek van te worden… Ik heb dan ook deze middag een petitie opgezet om deze zaak aan te kaarten bij RTL. Op dit moment zijn er reeds bijna 500 handtekeningen, maar dat moeten er nog heel wat meer worden!

    Je kan de petitie hier tekenen: http://www.ipetitions.com/petition/reclamertlgp
    Alvast bedankt! 😉

  7. The Stig on

    Je kunt natuurlijk overal over blijven zeuren. De uitzending was inhoudelijk 10x beter dan SBS ooit heeft gedaan. Enige minpunt is de belspelletjes (lees plaspauze). En die reclame zullen ze na de hoeveelheid protesten wellicht herzien en verminderen. Misschien ook niet, dan is daar de Belg nog als je live kijkt.


Geef een reactie

